Eerste Rotary community café smaakt naar meer

De Rotary Club Pijnacker-Nootdorp, bekend van de organisatie van de Santa Run en andere fundraisingacties, heeft een nieuw initiatief ontplooid: het Rotary Community Café. Het Community Café biedt mensen - jongeren en ouderen - die het moeilijk vinden om contacten te leggen een gezellige avond met interessante contacten en gesprekken op een laagdrempelige, persoonlijke manier. Het eerste Community Café vond plaats op woensdag 23 januari jl. in restaurant Tout le Monde. Er worden in het voorjaar van 2019 vier van deze avonden georganiseerd. De Rotary wordt bij dit initiatief ondersteund door Young Connection.

Vrijwilligers haalden de meeste van de 22 deelnemers op van huis. Bij aankomst werden zij met een drankje welkom geheten. Aan tafel gezeten, zorgden de medewerkers van Tout le Monde voor een heerlijke tweegangenmaaltijd waarna Wim Meijer een aantal films over Pijnackerse evenementen in 2018 vertoonde. Het optreden van de Amazing Stroopwafels tijdens Koningsdag, de Beatrixrun met de befaamde Engelse lus, muziek tijdens het Lentefeest aan de Dobbeplas, De Verbeelding met kunst en koormuziek of de grandioze uitvoering van The Armed Man door Cantando passeerden de revue. Erik Bevaart praatte de beelden op een onderhoudende manier aan elkaar. Dat het een gezellige avond was bleek al bij de beelden van het Shantykorenfestival, want de deelnemers zongen en deinden direct volop mee. Met een kopje koffie of thee werd de geslaagde avond afgesloten, waarna iedereen weer veilig naar huis werd gebracht. Enkele van de enthousiaste reacties: heerlijke en gezellige avond gehad, leuke gesprekken gevoerd, wat geweldig dat de Rotary dit doet.

Het Rotary Community Café blijkt dus een sterke formule te zijn. De volgende bijeenkomsten zijn op de woensdagen 6 maart, 17 april en 12 juni, dan met een ander programma. Meer informatie over het Rotary Community Café is verkrijgbaar via events@rotary-pn.nl

Met dank aan de medewerking van restaurant Tout le Monde, Young Connection en alle vrijwilligers.