Steun Rotary met End Polio Now en koop tulpenbollen!

Rotary International, de grootste serviceclub ter wereld, beijvert zich al jarenlang voor een wereld zonder polio. Gestart in 1979 door Rotaryclubs op de Filippijnen, nemen nu alle Rotaryclubs wereldwijd hieraan deel. De Wereldgezondheidsorganisatie WHO nam de actie in 1988 over toen er in 125 landen nog steeds jaarlijks 350.000 nieuwe poliogevallen waren. In 2020 is dat aantal sterk teruggebracht tot nog twee landen (Afghanistan en Pakistan) met ‘slechts’ 140 gevallen.

Polio is een besmettelijke ziekte, overgebracht door een virus. Genezing is niet mogelijk, maar voorkomen kan wel door een vaccinatie. Door voldoende kinderen te vaccineren sterft het virus uiteindelijk uit. Sinds de start van het ‘Polio de wereld uit’ programma droegen Rotaryleden wereldwijd een bedrag van US$ 4,1 miljard bij. Verder heeft Rotary zich gecommitteerd aan een jaarlijkse bijdrage van US$ 50 miljoen, die de Bill & Melinda Gates Foundation verdrievoudigt tot $ 150 miljoen.

De vaccinatiecampagne wordt vanuit de Nederlandse Rotaryclubs gefinancierd door de End Polio Now tulpenbollenactie. In 2020 werden zo ruim 375.000 tulpenbollen verkocht. Van elk doosje à € 15 ging € 10,25 naar het goede doel. En dankzij de verdrievoudiging door de Bill & Melinda Gates Foundation leverde elk verkocht doosje een bedrag op van € 30,75 voor de strijd tegen polio! Alles bij elkaar leverde de Rotarytulpen vorig jaar bijna € 580.000 op. Totaal brachten de tulpen de afgelopen jaren ruim € 2,3 miljoen op: genoeg om 2,3 miljoen kinderen te kunnen vaccineren.

Doe ook mee met de End Polio Now tulpenbollenactie en koop een of meer doosjes met tulpenbollen. Het biedt een unieke kans om mee te helpen de wereld werkelijk ‘beter’ te maken. En als de tulpenbollen in november zijn geplant, heb je in het voorjaar een prachtig en zichtbaar resultaat in de tuin! Bestellen van doosjes met Rotary tulpenbollen à € 15 kan bij de secretaris van de Rotary Club Pijnacker Nootdorp via e-mail: secretaris@rotary-pn.nl Bestellen kan tot uiterlijk 30 oktober a.s. Als de doosjes met tulpenbollen zijn geleverd, volgt de rekening en levert Rotary ze thuis af in Pijnacker en Nootdorp.