Rotary Club Pijnacker-Nootdorp pitcht € 2.500 bij elkaar voor renovatie wagenschuur De Notelaer

Op donderdagavond 4 november 2021 togen heel wat leden van de Rotary Club Pijnacker-Nootdorp naar het Delta Hotel in Vlaardingen voor het seminar van The Rotary Foundation. Het was plezierig om daar ook weer Rotarians van andere clubs te kunnen ontmoeten.

Voor de pauze was er volop aandacht voor een van Rotary’s nieuwe doelen: het beschermen van het leefmilieu en een grondige aanpak van schadelijke invloeden daarop. Zo waren er presentaties over End Plastic Soup, ‘Hier begint de zee’ en watereducatie voor een beter milieu. Na de pauze volgde het hoofdgerecht: zes Rotary Clubs mochten pitchen om daarmee een Districts Grant binnen te halen voor hun projecten. Voor Rotary Club Pijnacker-Nootdorp is dat het opknappen van de wagenschuur bij Jeugdcentrum De Notelaer aan de Nieuwkoopseweg. Daarvoor is in totaal een bedrag van € 7.500 nodig, de rest is in natura (‘handjes’). Met de Districts Grant van € 2.500 zou de Rotary Club al een heel eind komen.

Clublid Janneke Breedijk hield een gloedvol betoog, dat werd ondersteund door een ludiek optreden van de ietwat onhandige, maar vindingrijke klussers Buurman en Buurman. Helaas waren ze nog wat te vroeg, want de renovatie van de wagenschuur staat gepland voor het voorjaar van 2022. Met een welgemeend ‘A je to!’ marcheerden ze daarom weer de zaal uit. Het verhaal, de presentatie en het daadkrachtige optreden van Buurman en Buurman zorgden ervoor dat de Districts Grant werd toegekend. Voor het restant van € 5.000 zorgt de Rotary Club Pijnacker-Nootdorp zelf. Hiervoor worden in het voorjaar van 2022 diverse acties georganiseerd.