Blije gezichten bij zorgboerderij aan de Nieuwkoopseweg in Pijnacker

Begin augustus nam Rotary Club Pijnacker-Nootdorp contact op met St. Buitengewoon, met de vraag of er eventueel een wensenlijstje was? Want na een stille tijd door beperkende maatregelen kwamen er tijdens een brainstorm onder de noemer “Er is nog zoveel te doen …“ verschillende lokale doelen voorbij, en St. Buitengewoon was daar een van.

De coördinatoren van de zorgboerderij aan de Nieuwkoopseweg in Pijnacker stelden een bescheiden lijstje voor, waar de leden van de Rotary mee aan de slag konden. Eén van de slogans is ‘Rotary verbindt’ en juist daardoor was het mogelijk om op dinsdag 26 okt. een (wat uit de hand gelopen) verrassing aan te bieden. De rollators bij de zorgboerderij waren aan vervanging toe, daar kwamen 3 gloednieuwe voor. Verder een schop, schoffel, bezem, snoeischaar en een gieter: gesponsord door Royal Brinkman en door de fa. Van Krimpen B.V. werden kratten en kunststof sierpotten geschonken. Ter Laak Orchids gaf voor alle bezoekers, vrijwilligers en het personeel van de zorgboerderij een orchidee in een prachtige pot cadeau.

Het was een warme ontvangst: onder het genot van koffie en thee bezochten leden van de Rotary de gezellige woonkeuken/huiskamer waar bezoekers een praatje maakten, spelletjes speelden en prachtige herfststukken schikten. Coördinator Anita de Jonge vertelde over de dagelijkse gang van zaken op de locatie aan de Nieuwkoopseweg. Veel blije gezichten: plezier bij het geven en natuurlijk superleuk als je een verlanglijstje maakt en dan precies krijgen wat je hebt gevraagd!