Handen uit de mouwen voor De Notelaer

Leden Rotary Club Pijnacker-Nootdorp steken de handen uit de mouwen voor De Notelaer

Eind 2021 pitchte de Rotary Club Pijnacker-Nootdorp in Vlaardingen een bedrag van € 2.500 bij elkaar voor de renovatie van de Wagenschuur en de Hooischuur van De Notelaer aan de Nieuwkoopseweg in Pijnacker. Dit bedrag van deze Rotary Districts Grant is door allerlei acties nog opgelopen tot € 7.500. Van dit bedrag zijn nieuwe planken en tuinbeits aangeschaft en daarmee toog een tiental Rotarians op 13 en 14 juni 2022 aan de slag onder het motto van vele handen maken licht werk.

Begin 2021 is al de binnenkant van de Wagenschuur aangepakt met onder meer nieuwe isolatie. Juni 2022 was dan de buitenkant aan de beurt en is het voorste deel van de Wagenschuur onder handen genomen. Met frisse moed en onder een stralende zon haalde een groepje Rotarians oude en verrotte planken vakkundig los. Ondertussen behandelden enkele andere Rotarians de nieuwe planken met tuinbeits. Het was een flink staaltje teamwork! Binnenkort worden de nieuwe planken bevestigd, waardoor het voorste gedeelte van de Wagenschuur weer als nieuw oogt!

Rotary Club Pijnacker-Nootdorp is internationaal actief en ook landelijke doelen worden gesteund. In de regio en zeker lokaal is ook genoeg te doen: bijdragen in kennis, helpende handen of (financiële) ondersteuning.